nothing , just love
nothing , just love


جن پت

 

عروسکهای جنی . جن پت

امروز وقتي داشتم تو اينترنت دنبال تحقيقات ژنتيكي مي گشتم به يه مطلبي بر خوردم كه نمي دونستم به خاطر فهميدنش بايد بخندم يا گريه كنم.
ببالم به اين عمل به اصطلاح پيشرفتانه ,يا تا سف بخورم .
و اينكه آيا بايد به كودكاني كه در اين دوران به سر مي برند وابزارهايي مثل رايانه ,تلفن همراه و.....و به تازگي جن پت جاي خالي بازي هاي ساده و زيباي دوران كودكي ام را براشون پر كرده ,غبطه بخورم يا نه؟
مونده بودم اين همه توجه وبه فكر بودن بشر را براي فرزندان آينده ساز فردا, رو حساب دوستي مادرانه بذارم يا دوستي خاله خرسه؟
شايد شما هم با خوندن مطلب زير به من حق بديد كه اينقدر سردر گم بشم.
 
 
 
نطفه هاي غني شده و عروسك هاي زنده!
شركت Bio-Genicaمدعي است به كمك مهندسي ژنتيك يك عروسك زنده ساخته است با ويژگي هاي زير:
 
  • اين عروسك يك پستاندار عقيم شده است و تركيبي از ژن هاي خرگوش ,شامپانزه و خوك مي باشد .
  • زاد و ولد نمي كند.
  • داراي خون ,گوشت,عصب و استخوان است.
  • نفس مي كشد.
  • توانايي يادگيري دارد وخود را با محيط تطبيق مي دهد.
  • حدود بيست سانتي متر قد وهفت سانتي متر قطر دارد.
  • مانند يك نوزاد راه نمي رود, نمي خزد و فقط وول مي خورد .
  • فاقد دندان است و نمي تواند چيزي را بجود و به مراقبت در مقابل محيط نياز دارد.
  • بسته به نوع آن ,يك تا سه سال عمر دارد.
  • كاملا درد را حس مي كند,اما به دليل آن كه تارهاي صوتي بسيار ضعيفي دارد نمي تواند اصوات بلند توليد كند.حتي اگر زخمي شود ,با وجود آن كه خون از بدنش بيرون خواهد زد ,صدايش از حد معمول بيشتر نخواهد شد.
  • تنها يك بار در هفته از موادي كه شركت آماده كرده است تغذيه مي شود و ضايعات بسيار مختصري دارد .
  • در طول مدت عمر ديگر رشد نمي كند .
  • اين عروسك در هفت مدل: پهلوان(قرمز),ماجراجو(نارنجي),شاد(زرد),آروم(سبز),متين(آبي)و روحاني (بنفش) ساخته شده است.
  • اين عروسك با استفاده از القاي خواب زمستاني ,در جعبه نگهداري مي شود و اين جعبه ضربان قلب وميزان تازگي عروسك را بيان مينمايد.و بعد از خروج از جعبه ظرف بيست دقيقه بيدار مي شود.
به نظر شما بشر با اين فعاليتها به كجا مي خواهد برود؟
آيا بيش از آن كه يك موجود زنده بسازد ,انسان را از آنچه كه هست تهي نخواهد كرد؟
آيا نبايد هم نگران جن پت ,و هم نگران فرزانداني بود كه تملك چنين اسباب بازي هايي برايشان لذت بخش است؟
چگونه به خود اجازه مي دهيم,كودك را درست در سال هايي كه واژه ي مرگ برايش غريب است با مرگ آشنا كنيم ,آن هم مرگ چيزي يا بهتر بگويم كسي كه هم بازي بهترين دوران زندگي اش بوده است.

 
http://www.trossenrobotics.com/images/blogposts/2007/Gen-pet-wall.jpg

 


 
Picture of the GEN PET






تولید حیوان خانگی ژنتیکی
 
وقتي کتاب دکتر زينلي (در احاطه آينده) رو درباره آينده ژنتيک و بيوتکنولوژي مي خوندم فکر کردم لااقل چند سالي با اون آينده فاصله داشته باشيم اما محصولات جن پتس نشون دادند ما تغريبا در همون آينده ايم. جن پت (حيوان خانگي ژنتيک) يک حيوان دستکاري شده ژنتيکي توسط شرکت Bio-Genica است که مانند هر حيوان ديگري به طور کامل ارگانيکه و از خون و استخوان و عضلات و اندام زنده تشکيل شده. البته در بسته بندي شبيه عروسک عرضه شده تا خرده فروش بتونه در هر مغازه اي به فروش اون اقدام کنه و مجبور به خريدش از مغازه حيوانات خانگي نباشيد. در اين بسته بندي از طريق لوله خاصي مواد غذايي به حيوان ميرسه ضمن آنکه داراي موادي پروتئيني است که وي را در خوابي شبيه خواب زمستاني نگه مي داره. چون يک کمي عجيبه هنوز موفق نشده مجوز فروش بگيره. در اينجا اهم خصوصيات اين حيوان رو ترجمه کردم:
نمونه اوليه و آزمايشي جن پت با استفاده از پروسه اي با نام «تزريق سلولي زايگوت» انجام شده، سپس در آزمايشگاه رشد يافته است. تزريق سلولي زايگوت به سرعت در حال تبديل شدن به يک روش مطلوب براي ترکيب دي ان اي (DNA) يا وارد کردن پروتئين هاي خاص مروبوط به آن از گونه هاي مختلف است. مثلا در سال 1997 براي ترکيب کردن موش با ستاره دريايي شب تاب و از آن پس براي خلق خرگوش، خوک، ماهي و ميمونهاي شب تاب  استفاده شد. کمي بعد دي ان اي (DNA) انسان به شامپانزه و عنکبوت به گوسفند تزريق شد و حالا جن پت به بازار آمده است.
بله، مهندسي ژنتيک و بيوانجينيرينگ به اين سطح از پيشرفت رسيده است. در سال 2003 دي ان اي (DNA) انسان با خرگوش ترکيب شد (بعلاوه ديگر حيوانات)، براي خلق حبوانات دورگه خيالي (که در افسانه ها آمده است مثل اينکه سر شير و بدن ببر و دم مار داشته باشد). براي اطلاعات بيشتر مجله نشنال جياگرافي را بخوانيد . البته هنوز شرکت بيوژنيکا در انتظار کسب مجوز براي توزيع جهاني جن پت است، اما الرکا  قبلا به فروش گربه هاي تغيير يافته خود اقدام کرده است. به محض کسب مجوزهاي لازم براي فروش و تعيين قيمتي مانند ديگر حيوانات خانگي مي توانيد جن پت را در بازار تهيه کنيد.
با اينکه جن پت درد احساس مي کند ولي طوري طراحي شده است که تارهاي صوتي ضعيفي داشته باشد تا نتواند سر و صداي زيادي ايجاد کند. هنگامي که به مسافرت مي رويد مي توانيد از همان مواد غذايي پروتئيني مذکور که موجب خواب زمستاني وي ميشود استفاده کنيد. اين امر نگهداري اين حيوان را بسيار ساده کرده است. جن پت حرف نمي زند و رشد يافته به فروش مي رسد لذا ديگر رشد نمي کند. طول عمر آن هم در مدتهاي يک ساله و سه ساله تنظيم شده است. حرکت اين حيوان هم شبيه حرکت نوزاد انسان طراحي شده است.
وقتي جن پت را از جعبه خارج کنيد حدود بيست دقيقه طول مي کشد تا کاملا بيدار شود و چشمان خود را کم کم باز مي کند و صاحب خود را که اولين بار ديده است به خاطر مي سپارد و به وي مي چسبد. تغيير رفتار وي تا حدودي با استفاده از تغيير نوع غذاهايي که در جعبه هايي با رنگهاي متفاوت ارائه مي شود ممکن است البته بدون غذاي مخصوص خود زنده نمي ماند. جن پت بسيار کم غذا مي خورد و فضولات کمي هم توليد مي کند. تعدادي از اين حيوان به کارمندان شرکت براي مدتي آزمايشي اعطا شد که تجربيان آنها هم قابل خواندن است.
هنگام خريد بايد به رنگ جعبه توجه کنيد چون تعيين کننده روحيات حيوان است: قرمز ـ ورزشکار و پرانرژي، نارنجي ـ ماجراجو بي پروا و کنجکاو، زرد ـ سرزنده و اهل سرگرمي، آبي ـ اجتماعي و متين، صورتي ـ تخيلي و احساسي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






شنبه 30 دی 1391برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید

نازترین عکسهای ایرانی

 

 

bijan babagoli

 

آبان 1392
تير 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391

 

کاین دور باطل است
شعرانه تو را خواهم بشاد که دلی جویی
سه حرف مقدس ع ش ق عشق
داستان
کاشکی...
منم موافقم ...
اگه می تونی بزن تو دماغ اش
سه حرف مقدس
عشق یعنی
هوا دلپذیر شد
هوا دلپذیر شد
شهید دکتر نجات الهی

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان nothing و آدرس poetrylove.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





هر چی دلت بخواد
عاشقانه
خرید عینک آفتابی
nothing
آرمان(سوتک)
چت روم لوانی چت
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

 

حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 92
بازدید کل : 17284
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



 /chat/?tem=white&title="> 

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->